BDO dla usług czystości
Twoja firma specjalizuje się w świadczeniu usług czystości? Jeśli w ramach prowadzonej działalności magazynujesz, przetwarzasz lub transportujesz odpady, musisz pamiętać o rejestracji w BDO. Pamiętaj, że niedopełnienie niezbędnych formalności może skutkować karą pieniężną. Poznaj więcej szczegółów.
Co to jest BDO?
Na początku warto sobie odpowiedzieć na pytanie, czym tak naprawdę jest BDO. Pod tym pojęciem kryje się Baza Danych Odpadowych rejestrująca podmioty gospodarcze generujące odpady. Dzięki BDO przedsiębiorcy mogą prowadzić swoją działalność, respektując główne zasady troski o środowisko. Obowiązkowa rejestracja w bazie dotyczy między innymi firm zajmujących się produkcją opon, wprowadzaniem na rynek baterii i akumulatorów, produkcją pojazdów silnikowych, wytwarzaniem różnych produktów w gotowych opakowaniach oraz produkcją elektroniki, ale nie tylko. Dotyczy ona również podmiotów specjalizujących się w usługach czystości, jeśli magazynują lub transportują odpady. Warto podkreślić, że za brak wpisu do rejestru grozi kara grzywny lub aresztu. W skrajnych przypadkach, jeśli odpady nie zostaną dostarczone do miejsca przeznaczenia (na przykład do zakładu przetwarzania odpadów, do firmy recyklingowej lub do punktu selektywnej zbiórki odpadów), należy liczyć się z sankcjami finansowymi nawet do 100.000 zł.
Oferty Q BDO – co wchodzi w zakres usługi?
Jeśli zależy Ci na kompleksowym wsparciu w zarządzania odpadami, zachęcamy do skorzystania z naszej usługi Q BDO. W jej zakres wchodzi dopełnienie wszelkich formalności związanych z zarejestrowaniem działalności w Bazie Danych Odpadowych. Z naszej pomocy korzystają firmy wytwarzające, magazynujące lub przewożące odpady. Dbamy o regularne aktualizowanie informacji o przedsiębiorcy oraz zapewniamy prowadzenie bieżącej ewidencji. W przypadku zakończenia działalności w odpowiednim terminie wykreślamy podmiot z rejestru. Z naszych usług mogą skorzystać zarówno duże przedsiębiorstwa, jak kilkuosobowe firmy. Wsparcie z zakresu BDO zawsze dostosowujemy do specyfiki danego podmiotu gospodarczego oraz indywidualnych oczekiwań klienta.
Dlaczego warto skorzystać z Q BDO?
Dzięki usłudze Q BDO przedsiębiorca może bez wysiłku zadbać o zoptymalizowanie procesów zarządzania odpadami. Decydując się na wsparcie Seris Konsalnet, masz szansę zaoszczędzić czas i pieniądze, skupiając się wyłącznie na rozwoju swojej firmy. Nasze wsparcie pozwala uniknąć konieczności zatrudnienia i szkolenia nowych pracowników z zakresu prowadzenia obsługi gospodarowania odpadami. Pomagamy również w przeprowadzeniu optymalizacji procesów sprawozdawczości. Dzięki nam właściciele firm mogą ograniczyć do minimum ryzyko wystąpienia nieprawidłowości w obszarze gospodarowania odpadami.
Zamów w Seris Konsalnet usługę Q BDO i skorzystaj z kompleksowego wsparcia w zakresie gospodarowania odpadami. Dzięki nam zyskasz gwarancję, że postępujesz zgodnie z wymaganiami Bazy Danych Odpadowych. Skontaktuj się online lub telefonicznie z naszym konsultantem, aby poznać dodatkowe szczegóły.