Blog

BDO dla usług czystości

Marta Osuch
Marta Osuch
07 sierpnia 2023
BDO dla usług czystości

Prowadzisz działalność w sektorze usług czystości i masz kontakt z odpadami? W takim przypadku wytwórcą odpadów możesz być także Ty, a to wiąże się z obowiązkiem prowadzenia ewidencji odpadów oraz uzyskaniem wpisu do rejestru BDO. W zakresie gospodarowania odpadami każda jednostka organizacyjna niebędąca przedsiębiorcą, jak i przedsiębiorcy działający w ramach transakcji wewnątrzwspólnotowych, muszą przestrzegać przepisów. Sprawdź, kto jest zobowiązany do rejestracji i co grozi za jej brak, a także jak może Ci pomóc Seris Konsalnet.

Co to jest BDO?

BDO, czyli Baza Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami, to elektroniczny system ewidencji odpadów. Rejestr ten zawiera dane dotyczące produktów, które wprowadzane są na terytorium kraju, a także odpady powstające w ramach prowadzonej działalności. BDO umożliwia prowadzenie ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami i wspiera krajową gospodarkę odpadami.

Wpis do rejestru BDO jest obowiązkowy dla podmiotów, które wytwarzają odpady lub zajmują się ich transportem, zbieraniem i przetwarzaniem. Dotyczy to m.in. firm zajmujących się czyszczeniem zbiorników, sprzedawców odpadów, podmiotów wprowadzających sprzęt elektryczny i elektroniczny, jak również tych, którzy oferują produkty jednorazowego użytku czy produkty spożywcze przeterminowane. Wymaganego wpisu muszą dokonać również autoryzowani przedstawiciele wprowadzający baterie oraz firmy działające w zakresie zbierania odpadów opakowaniowych i komunalnych.

Brak obowiązku rejestracji w systemie BDO lub nieprawidłowe prowadzenie ewidencji może skutkować karami administracyjnymi. W skrajnych przypadkach administracyjna kara pieniężna wynosi nawet 1 000 000 zł. Dodatkowo, każdy podmiot zobowiązany jest do umieszczania numeru rejestrowego BDO na dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonej działalności.

Oferty Q BDO – co wchodzi w zakres usługi?

Usługa Q BDO oferowana przez Seris Konsalnet została stworzona z myślą o firmach, które w ramach świadczenia usług mają do czynienia z odpadami – zarówno w zakresie odbierania odpadów komunalnych, jak i w zakresie budowy, remontu obiektów czy sprzątania w miejscach publicznych. Świadczenie usług tego typu może generować odpady wielkogabarytowe, odpady komunalne czy też komunalne osady ściekowe, które muszą być ujęte w elektronicznej ewidencji odpadów.

Z naszą pomocą przedsiębiorca zyskuje pełne wsparcie: od rejestracji konta w systemie BDO, przez aktualizację danych o produktach i opakowaniach, po prowadzenie kart ewidencji odpadów. Oferujemy również pomoc przy wyrejestrowaniu podmiotu w przypadku zakończenia działalności oraz analizę obowiązku uzyskania wpisu na podstawie rodzaju prowadzonej działalności i charakterze odpadów komunalnych lub innych.

Wspieramy również podmioty w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami, w tym odpadami betonu, sprzętu elektrycznego i zużytych artykułów konsumpcyjnych. Obsługujemy także podmioty wytwarzające odpady w ramach uprawy roślin przeznaczonych do celów spożywczych i przemysłowych.

Dlaczego warto skorzystać z Q BDO?

Dzięki usłudze Q BDO zyskujesz kompleksową obsługę w systemie BDO – bez konieczności samodzielnego analizowania przepisów prawa czy weryfikowania obowiązku prowadzenia ewidencji. Zyskujesz pewność, że ewidencja odpadów prowadzona jest zgodnie z wymaganiami – niezależnie od tego, czy wytwarzasz odpady komunalne, odpady opakowaniowe, czy inne odpady powstające w ramach działalności.

Warto pamiętać, że prowadzenia ewidencji odpadów zobowiązany jest każdy podmiot, który wprowadza na rynek produkty w opakowaniach, przetwarza odpady lub współpracuje z organizacją odzysku sprzętu elektrycznego. Takie podmioty muszą również prowadzić dokumentację dotyczącą ilości odpadów i zakresu ich przetwarzania.

Nasza usługa eliminuje ryzyko związane z niedopełnieniem obowiązku prowadzenia ewidencji i umożliwia prowadzenie działalności zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz rozporządzenia w sprawie rodzajów odpadów. W imieniu klienta kontaktujemy się z kontem urzędu marszałkowskiego właściwego dla miejsca działalności i dbamy o prawidłowość wszystkich danych w systemie BDO.

Zamów Q BDO w Seris Konsalnet i przekonaj się, że ewidencja odpadów nie musi być skomplikowana. Nasze wsparcie w zakresie gospodarowania odpadami dostosowujemy do realnych potrzeb klienta – niezależnie od wielkości jego firmy. Przetwarzamy wyłącznie niezbędne dane i dbamy o pełną zgodność z przepisami ochrony środowiska i prawa.

Skontaktuj się z nami

Nasi eksperci dobiorą najlepsze rozwiązania do Twoich potrzeb.

    1. Interesuje mnie zakup usługi:
    2. Kiedy planujesz zakup/instalację:

    Zobacz więcej