System alarmowy do domu – jaki wybrać?
W trosce o własne bezpieczeństwo warto zdecydować się na zainstalowanie systemu alarmowego. Rozwiązanie to bez problemu możesz dostosować do swoich potrzeb, biorąc pod uwagę między innymi wielkość chronionego obiektu oraz preferowany zakres zabezpieczeń. Jeśli i Ty zastanawiasz się nad systemem alarmowym do domu, to konieczne sprawdź, czym warto się kierować podczas wyboru.
Podział systemów – co lepiej wybrać?
Podstawowy podział systemów alarmowych obejmuje instalacje bezprzewodowe i przewodowe. W tym pierwszym przypadku unikasz wiercenia w ścianach i innych niezbędnych prac instalatorskich, dlatego pod względem instalacji ten wariant jest mniej kłopotliwy i sprawdzi się do już wybudowanych obiektów. Innymi słowy, bezprzewodowy system alarmowy świetnie sprawdza się do ochrony prywatnych posesji mieszkalnych, a wszystko to niezależnie od wielkości nieruchomości.
Natomiast system alarmowy przewodowy może być dobry, gdy jesteś na etapie budowy domu i planujesz postawić na odpowiednie zabezpieczenia. Co równie ważne każdy system można indywidualnie konfigurować.
Rodzaj czujników – co warto wiedzieć?
Wybór odpowiedniego systemu alarmowego powinien być także podyktowany rodzajem zastosowanych czujników. Zastanów się więc, w jakich przypadkach oczekujesz sygnału alarmującego. Dobrym wyborem są instalacje, które nie tylko informują o włamaniu czy napadzie, ale także uruchamiają się w przypadku zaniku napięcia elektrycznego i pożaru – w tym wypadku jednak alarm musi być dodatkowo wyposażony w czujki przeciwpożarowe.
Kiedy warto wybrać systemy alarmowe do domu z usługą całodobowego monitoringu?
Jeśli zależy Ci na całodobowej ochronie domu przed włamaniem i innymi losowymi zdarzeniami, najlepszym rozwiązaniem będzie montaż systemu alarmowego z usługą całodobowego monitoringu. Jak taka instalacja działa w praktyce? Pracownik stacji monitorowania alarmów odbiera sygnał od razu, gdy coś niepokojącego dzieje się na posesji. Następnie kontaktuje się z właścicielem i po uzyskaniu jego zgody wysyła grupę interwencyjną. Pomoc może wezwać także sam właściciel nieruchomości, korzystając z dedykowanej aplikacji na telefon z podglądem na alarmy. W Seris Konsalnet proponujemy klientom właśnie takie rozwiązania, wraz z dostępem do aplikacji mPanic.